zdjecie 171

Co zjeść zanim weźmiesz gryf z obciążeniem?

Inne 17 grudnia 2021 0 Komentarzy

Jeśli chodzi o cele i motywacje do tego, by pochwycić w czasie treningu gryf z obciążeniem - są różne. Jednak wszyscy mają to samo pytanie: co powinienem jeść przed ćwiczeniami? Mamy różne potrzeby związane z energią przed ćwiczeniami, jest to też zależne od tego, co jedliśmy w ciągu dnia i co planujemy zjeść po zakończeniu ćwiczeń. Choć tytułowe pytanie dotyczy tego, co jeść przed ćwiczeniami, warto również zapytać o to, co i ile wypić – to jest równie ważne.

Dlaczego warto jeść przed treningiem?

Jedzenie przed aktywnością może opóźnić zmęczenie i pomóc Ci zastosowań gryf z obciążeniem w czasie ćwiczeń w jak najpełniejszym potencjale tego sprzętu. Zmęczony sportowiec nie radzi sobie dobrze. Obciążenia do sztangi potrafią być niekiedy naprawdę ciężkie.

Co zyskasz sięgając po odpowiednie danie przed ćwiczeniami z gryfem?

  • moc,
  • siła,
  • prędkość.

Dodatkowo jedzenie przed ćwiczeniami może pomóc w skupieniu i czujności umysłowej. Ćwiczenia mogą wydawać się trudniejsze i mniej przyjemne dla mniej skoncentrowanego, zmęczonego sportowca. Komórki naszego organizmu potrzebują energii z glukozy, która pochodzi z węglowodanów znajdujących się w diecie. Węglowodany (w tym cukier) odgrywają kluczową rolę w dostarczaniu zróżnicowanych potrzeb energetycznych i żywieniowych sportowcom i osobom aktywnym oraz są najważniejszym rodzajem paliwa do ćwiczeń.

Gryf z obciążeniem - jakie zalety niesie spożywanie pokarmów bogatych w węglowodany przed ćwiczeniami?

  • Przywraca glikogen, co jest szczególnie istotne dla osób ćwiczących skoro świt.
  • Pomaga zapobiegać głodowi, który może stanowić rozproszenie ćwiczeń.
  • Karmi mózg, aby pomóc w skupieniu.

Dlaczego warto nawadniać się przed ćwiczeniami?

Picie dużej ilości płynów przed (i w trakcie) ćwiczeń pomaga zapobiegać zmęczeniu i odwodnieniu, co ma szczególne znaczenie podczas ćwiczeń w gorących i wilgotnych warunkach. Wielu ćwiczących bierze gryf z obciążeniem do ręki, gdy są jeszcze lekko odwodnieni - dlatego ważne jest, aby przed wyjściem na siłownię wziąć trochę wody, aby zoptymalizować wydajność.

Gryf z obciążeniem a dieta - jakie błędy popełniamy najczęściej?

Pierwszym błędem jest to, że nie jemy wystarczającej ilości jedzenia. Jedzenie przed ćwiczeniami pomaga zapewnić paliwo potrzebne do wytrzymania ciężkiego treningu. Rozważ posiłki i przekąski na cały dzień i zaplanuj je zgodnie z ćwiczeniami, aby jak najlepiej wykorzystać trening.

Innym błędem jest to, że nie jemy właściwie. Oczywiście trzeba wybierać zdrową żywność. Węglowodany wysokiej jakości (takie jak płatki owsiane, pełnoziarniste pieczywo, płatki zbożowe, makaron i ryż), owoce, warzywa i nabiał lub mleko bez nabiału to doskonały wybór. Białko z drobiu, jajek, ryb, owoców morza i źródeł roślinnych (np. soi, fasoli, grochu i orzechów) dostarcza potrzebnych aminokwasów, a „dobry” tłuszcz z oliwy z oliwek, awokado, orzechów i nasion zapewnia korzystne działanie mono - i tłuszcze wielonienasycone - zanim pochwycisz gryf z obciążeniem staraj się więc, by te różne pyszności znalazły się w odpowiedniej ilości na Twoim talerzu.

 

artykuł sponsorowany

Chcesz być na bieżąco z wynikami i informacjami sportowymi? Polub nas na Facebooku:

SPORTowa Ostrołęka | Wypromuj również swoją stronę

Komentarze


Brak Waszych opinii do tego artykułu.


Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.