zdjecie 2026
zdjecie 2026

Cardio w domu - podstawowy sprzęt i przykładowe ćwiczenia

Inne 09 grudnia 2020 0 Komentarzy

Podstawą każdego treningu jest odpowiednia ilość ruchów i ich natężenie w jego trakcie. Oczywiście rodzaje ćwiczeń są bardzo różne. Wielu ludzi stawia na rozwój mięśni i na to, by mieć piękną sylwetkę. Jednak ogromnie modne jest stosowanie różnych ćwiczeń, w celu zgubienia zbędnych kilogramów. W tej sytuacji świetnym rozwiązaniem jest kardio.

Podstawą każdego treningu jest odpowiednia ilość ruchów i ich natężenie w jego trakcie. Oczywiście rodzaje ćwiczeń są bardzo różne. Wielu ludzi stawia na rozwój mięśni i na to, by mieć piękną sylwetkę. Jednak ogromnie modne jest stosowanie różnych ćwiczeń, w celu zgubienia zbędnych kilogramów. W tej sytuacji świetnym rozwiązaniem jest kardio.

Kardio w domu? Czemu nie!

Trening tego rodzaju charakteryzuje się ogromnym natężeniem. To właściwie to samo, co ćwiczenia areobowe. Tutaj także bardzo mocno podnosimy tętno organizmu co pozwala szybciej spalać kalorie. Z reguły wiąże się on z ogromnym wysiłkiem i dużą ilością potu, dlatego warto wcześniej przygotować coś do picia. Oczywiście w zależności, czy chcemy po nim wykonywać jeszcze jakieś ćwiczenia powinien być on odpowiednio zaplanowany. Większość ludzi, którzy chcą zrzucić na wadze głównie ucieka się do ćwiczeń wysiłkowych. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że można z całą skutecznością wykonywać trening kardio w domu. Ćwiczenia te znacznie poprawiają pracę układu krążeniowego oraz kondycję organizmu. Nie bez przyczyny nazywa się go często treningiem tlenowym.

Jak zacząć przygodę z ćwiczeniami areobowymi?

Najczęstszą metodą zrealizowania kardio jest tradycyjne bieganie, pływanie, czy nawet mocno wysiłkowa jazda na rowerze. Istotny w tym momencie jest jednak czas, gdyż by realnie wykonywać efektywny trening należy wykonywać takie ćwiczenie nieprzerwanie przez 30 do nawet 60 minut. Zdarzają się jednak takie sytuacje, gdy nie możemy sobie pozwolić na pełnoprawny trening na siłowni. Czasem nawet nie ma czasu, by wyjść pobiegać. W takim wypadku nie należy powstrzymywać się od treningu w domu. Wystarczy kilka prostych narzędzi, by skutecznie spocić się we własnym pomieszczeniu. Szukając wsparcia technicznego warto zajrzeć na trainingshowroom.com, gdzie znajdziesz szeroki wybór produktów do domowego treningu, w korzystnej cenie. Wystarczy kupić sobie prostą skakankę i już w tym momencie umożliwimy sobie ćwiczenie bardzo wytrzymałościowe jakim jest skakanie prze nią. Jest idealnym rozwiązaniem na wszelkiego rodzaju rozgrzewki, trening szybkości i zwinności. Fantastycznie sprawdzi się w treningu kardio dla początkujących, gdyż nie wymaga dużych umiejętności. Dość szybko będziesz w stanie skoordynować ręce i nogi, a tym samym wykonywać to ćwiczenie z powodzeniem, w miarę upływu czasu, co raz szybciej. Dzięki ergonomicznym chwytom nie wypadnie z rąk nawet przy mocnym spoceniu, gdyż pochłaniają wilgoć. Za to specjalny system łożysk pozwoli bardzo mocno rozpędzić skakankę zachowując gładki ślizg.

Przenieś walory siłowni do domu

Mówiąc o sprzętach do kardio nie można nie wspomnieć o bardzo popularnym stepie. Jest to urządzenie tak wielofunkcyjne, że praktycznie każdy kto myśli o treningu w domu, a zwłaszcza o kardio, koniecznie musi się w niego zaopatrzyć. Ilość ćwiczeń jakie można wykonywać przy tym przedmiocie jest ogromna. Od dynamicznego wchodzenia i schodzenia, aż do przeskakiwania z jednej strony na drugą, przy zostawieniu jednej nogi na stepie. Takie ćwiczenia sprawdzą się wyśmienicie, by wymęczyć Cię i spalić kalorie, a jednocześnie poprawić Twoją wydolność. Step jest tak skonstruowany, że posiada na sobie specjalną powłokę antypoślizgową. Dzięki temu nie grozi żadna kontuzja. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników poleca się wykorzystywanie go do ćwiczeń takich jak przechodzenie z jednej strony stepu na drugą, w pozycji leżącej z zachowaniem jednej ręki na stepie. Wzmocni to automatycznie mięśnie ramion oraz przedramion. Gdy wejdziesz we wprawę w używaniu stepu, można dołożyć kolejne ćwiczenie w postaci szybkiego następowania na przedmiot. Charakteryzuje się to tym, że startując przed stepem, każda noga na zmianę dotyka czubka urządzenia. W ten sposób urozmaicimy swój trening aerobowy, który bardzo przypomni bieganie. Jednak w tym przypadku bez konieczności wychodzenia z domu.

Metody dla bardziej wymagających

Następnym krokiem dla tych, którzy uznają, że wszystkie te ćwiczenia są już zbyt lekkie, będzie wyposażenie się w specjalną kamizelkę obciążeniową. Jest ona przeznaczona dla wszystkich, którzy chcą osiągnąć maksimum swoich możliwości, przy każdym ćwiczeniu. Jest ona zaprojektowana w taki sposób, by optymalizować każdy trening dodatkowym obciążeniem. Ponadto jej konstrukcja poprawia stabilność ciała podczas wszystkich ćwiczeń, przez co nada się nie tylko do treningu kardio. Kamizelki tej możemy użyć do praktycznie wszystkich wyżej wymienionych ćwiczeń. Idealnie sprawdzi się przy skakance oraz do stepu, a także do wielu innych ćwiczeń wysiłkowych. Materiały użyte do wykonania tej kamizelki sprawiają, że nie trzeba obawiać się o żadne odparzenia oraz jest przyjemna w dotyku. W bardzo szybki sposób pomoże ona poprawić sylwetkę, zrzucić kilogramy spalając dużą ilość kalorii.

Zbuduj wymarzoną sylwetkę także w domu

Teraz nie musisz już obawiać się skuteczności treningu kardio w domu. Wykorzystując idealnie do tego przygotowany asortyment wzmocnisz swoje ćwiczenia, bez konieczności udawania się na siłownię. Zaoszczędzisz dzięki temu czas i fundusze. Ilość ćwiczeń do kardio jest ogromna, a każdy sprzęt umożliwia wykonywanie kolejnych. Zaopatrz się w podstawowe sprzęty takie jak skakanka lub step jeśli jesteś początkujący. Jednak jeśli szukasz produktów, które utrudnią Twój trening, by wyciskać jeszcze więcej, także znajdziesz coś dla siebie na trainingshowroom.com

artykuł sponsorowany
Chcesz być na bieżąco z wynikami i informacjami sportowymi? Polub nas na Facebooku:

SPORTowa Ostrołęka | Wypromuj również swoją stronę

Komentarze


Brak Waszych opinii do tego artykułu.


Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.