Dyskryminacja na Półmaratonie Kurpiowskim? Tak sądzi BBL Ostrołęka

Lekkoatletyka 06 czerwca 2018 26 Komentarzy

Półmaraton Kurpiowski przeszedł do historii, ale nie zakończyły się dyskusje na temat regulaminu biegu. Grupa Biegam bo Lubię Ostrołęka chce powalczyć o wprowadzenie równych zasad dla wszystkich uczestników. Czy im się uda? Pierwsze kroki zostały podjęte.



-  Stanowimy 1/5 uczestników tego biegu, zgłaszamy swój sprzeciw, pragniemy zmian i równych zasad. Jako grupa Biegam Bo Lubię Ostrołęka uważamy, że podczas Półmaratonu Kurpiowskiego dochodzi do dyskryminacji kobiet, a także zawodników z terenu powiatu ostrołęckiego. Problem był poruszany już rok temu na łamach Tygodnika Ostrołęckiego (ale nie przez nas). Rozwiązaniem sytuacji miało być… utworzenie dodatkowego biegu - na dystansie 10km. Jest to dla nas niezrozumiałe - wyjaśniają członkowie BBL.

W tegorocznej edycji biegu grupa Biegam Bo Lubię Ostrołęka stanowiła blisko 20% uczestników (266 wszystkich uczestników biegu, ok. 50 osób z BBL-z czego 32 zapisanych jako BBL). Co grupa BBL zarzuca organizatorom Półmaratonu Kurpiowskiego?

-brak kategorii wiekowych K5 (kobiety 50+) ,K6 (kobiety 60+) .U mężczyzn występuje M5 , M6 a nawet M7, jednak w przypadku kobiet K7 jest niepotrzebna
-brak kat. kobiet niedowidzących i słabo widzących ( u mężczyzn jest)
-kobiety otrzymują O POŁOWĘ mniejsze nagrody pieniężne niż mężczyźni…
-nagrody open są przydzielane wyłącznie dla pierwszych 5 kobiet ( w przypadku mężczyzn: pierwszych 10)
- co do klasyfikacji najlepsi zawodnicy UE… – skoro nie ma klaryfikacji „najlepsze zawodniczki” – powinny być tu wliczane także kobiety. Jednak tak się nie stało. W tym roku 10-tą osobą z terenu Unii Europejskiej była kobieta. Zostało to przemilczane. Kobieta „wypadła” z klasyfikacji, a zamiast niej nagrodę odebrał zawodnik płci męskiej, który pojawił się na mecie jako 11-ta osoba.
- zawodnicy z powiatu ostrołęckiego otrzymują oni O POŁOWĘ mniejsze nagrody pieniężne niż zawodnicy z miasta . W dodatku nagradzane są tylko 3 miejsca ( podczas gdy w mieście:5). Chcielibyśmy widzieć z czego to wynika.
-warto zamieścić w regulaminie zapis dot. kategorii dodatkowej: „najszybszy samorządowiec”. Nagroda ( w tym roku puchar) jest, zapisu w regulaminie nie ma.


- Zapewniamy, ze podejmiemy stosowne kroki w tej sprawie. Dla dobra całej społeczności biegowej - informują członkowie BBL. Problemy przez nich opisane przesłaliśmy do organizatorów. Czekamy na ich odpowiedź.

Chcesz być na bieżąco z wynikami i informacjami sportowymi? Polub nas na Facebooku:

SPORTowa Ostrołęka | Wypromuj również swoją stronę

Komentarze

...
10:52, 06 czerwca 2018

Gość

najlepiej zrobić żeby nie było żadnych nagród. a skoro państwo biegacie bo lubicie, to chyba nie po to żeby zarabiać? calkowicie nie trawię szefa mosiru za jego butę brak kultury itd. tak w tym przypadku widzę tu dużo hipokryzji

ocena: -         zgłoś
...
12:43, 06 czerwca 2018

ja

Zgadzam się z przedmówcą: nagród może nie być.
Ale skoro są to zasady powinny być jasne i sprawiedliwe!!!
Nie rozumiem dlaczego kobiety mają mieć o połowę mniejszą stawkę.
Widać tu brak szacunku dla Pań.

ocena: -         zgłoś
...
13:08, 06 czerwca 2018

furkot

A co to za kategoria najlepszy samorządowiec?! Jawna dyskryminacja innych grup zawodowych. Co na to rolnicy, mleczarze, sprzątaczki, przedstawiciele służb mundurowych albo osoby bezrobotne.

ocena: -         zgłoś
...
13:15, 06 czerwca 2018

Seba

Bimber Browary Likiery

ocena: -         zgłoś
...
13:16, 06 czerwca 2018

Gość

Najlepiej zbojkotowac ta imoreze i niech sobie biegaja przyjezdni, radny i ludzie zatrudnieni w mosirze. Trzeba zmian w tym miescie! Mosir jest jednym z pierwszych miejsc do wyczyszczenia

ocena: -         zgłoś
...
14:26, 06 czerwca 2018

inszy

Popieram, czas na zmiany w Mosirze. Czas dać szansę ludziom aktywnym w tej instytucji, ludziom, którym chce się działać i zachęcać mieszkańców do sportów rozmaitych.

ocena: -         zgłoś
...
16:50, 06 czerwca 2018

chodziarz

Myślę, że uszanować trzeba opinie dotyczące cech charakterologicznych kierownictwa MOSiR.   Panowie ci nie są kontrolowani przez nikogo i robią tylko to co uważają za stosowne. Ale z drugiej strony to całe BBL TO ZWYKŁĄ KOTERIA próbująca straszyć organizatora bez  przeprowadzenia analizy przyczyn tego stanu rzeczy. Wydaje mi się drodzy ,,biegacze,, z BBL, że przyczyny tego stanu są minimum dwie.Pierwsza to rutyna, robią to tak samo w oparciu o taki sam regulamin bo to łatwo i wygodnie. A może nowatorskie myślenie nie jest ich mocną stroną? Druga przyczyna, to zapewne brak pieniędzy.Wasza propozycja /towarzystwa z BBL/ zwiększa pulę nagród wcale nie o małą kwotę. I tu widzę miejsce dla towarzystwa z BBL.Pomóżcie organizatorom w poszerzeniu liczby sponsorów.A Wy zamiast pomagać to straszycie, że,, Tej sprawy tak nie zostawicie,, . Nie straszcie tylko pomóżcie. Stwórzmy grono woluntariuszy naszego Półmaratonu. Zróbmy wszystko aby liczba uczestników tej imprezy nie spadała a systematycznie rosła.Niech cała OSTROŁĘKA biega w Półmaratonie !!!  

ocena: -         zgłoś
...
18:13, 06 czerwca 2018

Oooo

A moze warto zajrzec w rozliczenia finansowe polmaratony.. co faktycznie bylo na polmaratonie a co wykazano ze „niby” bylo tzn powinno byc

ocena: -         zgłoś
...
20:22, 06 czerwca 2018

hipokryzja

jak założycielka BBL dostawała nagrody na biegach za samą obecność to jakoś nikt wrzawy nie podnosił, dwulicowość poziom maks!
zrobicie sobie swój bieg to będziecie w nim mieli klasyfikacje jakie wymyślicie, i dla policjantek, i dla prezesów firm, nawet dla nauczycielek i bezrobotnych możecie zrobić i każdemu dać po 1000zł bo przecież BBLkom się należy!

ocena: -         zgłoś
...
07:06, 07 czerwca 2018

do BBL

Zastanawiam się co panie same zorganizowały poza zakrapianymi imprezkami i grillami po biegach nad rzeką? Zdaje się, że nawet jednego biegu...

ocena: -         zgłoś
...
09:50, 07 czerwca 2018

BBL

Sam nazwa mówi: Browar Bardzo Lubię

ocena: -         zgłoś
...
09:58, 07 czerwca 2018

M@rek

Fakt, zmiany w regulaminie by się przydały.
Ale to całe BBL to jakaś masakra, przepraszam nie całe - ale jest grupka osób nastawionych bardzo roszczeniowo i na siłę próbująca rządzić. Tylko nie widzą, że wszystko psują.

ocena: -         zgłoś
...
10:02, 07 czerwca 2018

Joanna

Wystarczy przejrzeć posty na fb na temat Półmaratonu Kurpiowskiego, żeby stwierdzić, że nie jest to tylko zdanie BBL Ostrołęka... Przykre jest, że bieg z tak długą tradycją jest organizowany w taki sposób. Warto chyba zauważyć, że autor postu na stronie BBL Ostrołęka nie wnosi o zwiększenie wysokości nagród dla kobiet tylko pyta, dlaczego panie dostają nagrody o połowę mniejsze od panów-a to zasadnicza różnica. Oczywiście, że w BBL ludzie biegają bo to lubią a nie dla nagród-ale udział w biegu jawnie dyskryminującym panie we własnym mieście to coś tu jest nie tak...

ocena: -         zgłoś
...
10:03, 07 czerwca 2018

X

Tu chyba chodzi o równouprawnienie a nie o kasę czy inne rzeczy yhh mężczyźni.

ocena: -         zgłoś
...
10:18, 07 czerwca 2018

basia

chyba w tym tekście chodzi o nierówne traktowanie wszystkich uczestniczek biegu, nie tylko tych przynależnych do bbl, proszę czytać uważniej

ocena: -         zgłoś
...
10:25, 07 czerwca 2018

nick

Cześć komentujących widzę nie przeczytała dokładnie artykułu, cześć go nie zrozumiała, część hejtuje, bo jakakolwiek dla niego grupa aktywnych ludzi budzi w nim irytację.

Aktywna i widoczna już w Ostrołęce grupa ludzi chce coś robić, ma mnóstwo pomysłów. Chce, by imprezy były bardziej atrakcyjne. By Ostrołęka nie była szarym miastem, gdzie nikomu nic nie chce się robić. CHCE ZMIAN.

Wiem, ze część ludzi już się przyzwyczaiła, że w Ostrołęce jest marazm i boi się zmian.
Ale czy to aż tak wielki strach (lub wygodne stanowisko w strukturze), by gasić, hejtować?

A co ci ludzie robią po godzinach, poza oficjalnymi imprezami, aż tak razi? To ich czas, spotkania towarzyskie. Wam przecież nikt nie zagląda na stół, nie krytykuje jak bawicie się z przyjaciółmi.  

ocena: -         zgłoś
...
10:36, 07 czerwca 2018

Anita

Chyba wiem o kogo Ci chodzi M@rek;)

ocena: -         zgłoś
...
11:20, 07 czerwca 2018

Majka

Z tego co widzę, to treningi w ramach BBL są darmowe, z postów na ich stronie wynika, że spotkania piknikowe są otwarte i organizator zaprasza na nie wszystkich chętnych. Moim zdaniem, to, że dziewczyna, która prowadzi BBL wygrywa niektóre biegi to tylko dobrze świadczy, widać że zna się na bieganiu. Przecież to żadna spółka Skarbu Państwa to BBL, żeby   były jakieś tego typu ograniczenia. To już jest szukanie dziury w całym. Co do kwestii  polmaratonu to dziwię się, że miasto nie zorganizowało jakiegoś jarmarku kurpiowskiego, nie było żadnych konkurencji i zabaw dla dzieci (pomijam coroczną zjeżdżalnie dla maluchów), chociażby takich, jakie są organizowane na korytarzach galerii ostroleckich. Myślałam, że przyjdę posłuchać zespołów ludowych. Natomiast nie wiedziałam, że miała miejsce taka nierówność wśród zawodników i zawodniczek, cieszę się że ktoś o tym napisał.  Niemożliwe, że w dzisiejszych czasach ktoś odważył się na tak jawna dyskryminację.

ocena: -         zgłoś
...
11:43, 07 czerwca 2018

Mnietek

Proletarisze wszystkich krakow laczcie sie i uwaga nie kloccie sie o kase przecierz robicie to z pasja i dla przyjemnosci a nie dla pieniedzy wstyd !

ocena: -         zgłoś
...
11:53, 07 czerwca 2018

ss

Bieganie miało łączyć, a dzieli.
Zyczę wszystkim z całego serca sprawiedliwości podczas zawodów (nie tylko na biegu kurpiowskim) i niektórym trochę więcej luzu.
Sport to pasja, piękna pasja, ale tylko przy zdrowym współzawodnictwie.

ocena: -         zgłoś
...
12:24, 07 czerwca 2018

Feldek

Już was nie lubię, te bbl,zawsze coś nie tak. A ile tych kobiet, jaki poziom? Regulamin jest, nie pasuje to jadę gdzie indziej a nie zapisać się i komentować, cała Ostrołęka. Jak pytasz się, kto jestem, tą co będzie was unikać na wspolnych biegach bo nie lubię chciwych.  

ocena: -         zgłoś
...
17:00, 07 czerwca 2018

Gość

Pewne rzeczy są jednak przywilejem organizatorów np. wysokość nagród z powiatu i miasta i ilość miejsc wyróżnionych jest zależna od tego ile da prezydent czy jakiś starosta. Ma to sens. Nie można żądać żeby każdy sponsor dał tyle samo bo tak chcemy. W sobotę na zabiegaj o borki dostaną tylko z powiatu, dlaczego z miasta nie dostaną? Przecież nie można Krzyśka Szewczyka zmuszać, by fundował też nagrody dla najlepszych z miasta.

ocena: -         zgłoś
...
22:40, 07 czerwca 2018

Gość

Widac ze sie bbl dorwalo i komentuje ta sama osoba pod kilkoma nickami...v

ocena: -         zgłoś
...
07:27, 08 czerwca 2018

obserwator

Zasady winny być jasne i równe dla wszystkich. Porównajcie regulaminy z innych maratonów i ilość uczestników. Nie zamykajmy się, bo dostąpimy samozagłady. Dobrze że BBL zwróciło na to uwagę. Gratulacje za odwagę i otwartość umysłów. Każdy może sobie zrobić grilla składkowego i nie wolno kogoś pomawiać. BBL - do przodu, pod prąd ale do przodu.

ocena: -         zgłoś
...
13:03, 08 czerwca 2018

Uwaga

BBL zostało zarejestrowane jako stowarzyszenie religijne - BiBL-janie o charakterze radykalnym. Idą pod prąd i z nikim się patyczkować nie będą.
Dochody na działalność zdobywają pod przykrywką sportu i rekreacji biorąc udział w imprezach sportowych. Po większych imprezach dzielą (pożytkują) zyski nad Narwią. Wedle nie potwierdzonych informacji podczas zebrań członków spożywana jest wieprzowina i jej pochodne w asyście alkoholu.
Nowych członków werbują na zajęciach WF-u i w każdej żabce (nawet w niedziele). Ministerstwo Wyznania i Kultury oraz sam episkpat wydały już ostrzeżenia przed działalnością BiBL-jan.

ocena: -         zgłoś
...
13:22, 08 czerwca 2018

Gość

Jedno jest pewne: jak najszybciej powinny byc zmiany na czele mosiru. Dobrze ze niedlugo wybory bo obecnie to szef mosiru pociaga nawet za sznurki w ratuszu

ocena: -         zgłoś

Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.